Foto Willem
Image default
Auto's en Motoren

Motor revisies aan huis – Zijn ze goed voor uw auto?

Een gereviseerde motor is een zeer gespecialiseerd type van gereviseerde motor. Een toprevisie-fabrikant zal ervoor zorgen dat alle mechanische toleranties worden hersteld en dat de motor zo dicht mogelijk bij een gloednieuwe staat komt. Versleten of beschadigde onderdelen worden vervangen door nieuwe die aan de OEM-specificaties voldoen. Of een gereviseerde motor al dan niet geschikt is voor uw auto hangt af van uw behoeften.

Het prijsverschil tussen gereviseerde en gereviseerde motoren is aanzienlijk. Gereviseerde motoren zijn aanzienlijk minder duur dan nieuwe motoren, en ze maken gebruik van gebruikte onderdelen. Bovendien worden ze geleverd met uitgebreide garanties die kwaliteit garanderen. Over het algemeen kan de gemiddelde consument het verschil tussen een gereviseerde en een gloednieuwe motor niet zien, wat nog een reden is om gereviseerde motoren te vermijden.

In-chassis-revisies

Een revisie buiten het chassis is duurder dan een revisie binnen het chassis, maar het is een goed idee als uw auto een aantal jaren heeft stilgestaan. Het geeft je de kans om elk OEM onderdeel te onderzoeken, inclusief de krukas. Als je toch bezig bent, overweeg dan om de motor te verwijderen om te zien wat er kapot is. In de meeste gevallen zijn de krukas, drijfstangen en het carter nog te redden.

Een revisie in het chassis kan tussen de 36 en 60 uur in beslag nemen. De hoeveelheid tijd hangt af van de bereikbaarheid en het niveau van de monteur. Maar met een zorgvuldige planning kunt u de tijd inkorten. Enkele indicatoren waar u op moet letten tijdens een in-chassisrevisie zijn overmatig olieverbruik, dat meestal wordt veroorzaakt door vastgeglaasde cilindervoeringen. Boring scoping zal dit probleem identificeren, en olie-analyse kan verhoogde niveaus van slijtage metalen detecteren.

Motorrevisies in een chassis zijn eenvoudiger dan reparaties buiten het chassis. In-chassisrevisies zijn veel eenvoudiger dan out-of-framerevisies, maar beide zijn bedoeld om problemen met de motorprestaties op te lossen. In-chassis motorrevisies zijn goed voor auto’s met meer dan 20.000 km. Het verschil tussen in-chassis en out-of-frame motorrevisies is dat bij het in-frame reparatieproces de voorklep van de motor niet hoeft te worden verwijderd. Het is ook niet nodig om de krukas of andere onderdelen te verwijderen.
Revisies ter plaatse

Als uw motor een grote beurt nodig heeft, kan een revisie ter plaatse uitkomst bieden. De monteur van uw plaatselijke reparatiewerkplaats haalt de motor uit elkaar en stuurt de afzonderlijke onderdelen naar een speciaalzaak. De nokkenas, de krukas en het carter van de motor worden allemaal opnieuw bewerkt. Vervolgens worden deze onderdelen teruggestuurd naar uw monteur, met een nieuw FAA 8130 “geel label” dat bewijst dat de revisie is uitgevoerd in een goedgekeurde faciliteit. De revisie omvat geen werkzaamheden aan de accessoires van de motor, maar het zal de klok van de tijd van de motor sinds de laatste grote revisie opnieuw instellen.

Sommige mensen vragen zich af of een revisie ter plaatse goed is voor hun motor. Sommige mensen beweren dat een revisie ter plaatse de extra kosten niet waard is, tenzij een belangrijk motoronderdeel defect raakt. Hoewel dit een veel voorkomende misvatting is, kunnen de voordelen van een veldrevisie de waarde van uw auto sterk verhogen. U kunt geld besparen door het vermijden van de extra kosten van een fabrieksrevisie door gebruik te maken van een veld revisie winkel.

Revisie van dieselmotoren

Vrachtwagens met dieselmotoren moeten hun motoren elke 700.000 km laten reviseren. Het hoge aantal kilometers kan belastend zijn voor een dieselmotor. Het reviseren van een dieselmotor kan u tijd en geld besparen bij de aanschaf van een nieuwe vrachtwagen. De voordelen van een revisie van een dieselmotor zijn divers. Naast het voorkomen van kostbare storingen, kunt u met een gereviseerde motor duizenden probleemloze kilometers maken. Hier leest u waarom een revisie van een dieselmotor goed is voor uw bedrijf.

Overmatige uitlaatgassen uit een dieselmotor zijn een waarschuwingssignaal dat het tijd is voor een revisie. Dit betekent dat de motor koelvloeistof of dieselolie lekt, of dat hij compressie heeft verloren. In beide gevallen zal een revisie het vermogen van de motor verbeteren en de onderhoudskosten van uw voertuig verlagen. De volgende keer dat u een kloppend geluid hoort of olie op de grond ziet liggen, is het tijd voor een revisie.