Ademhalingstechnieken voor rust en ontspanning

Ademhalingstechnieken werken voor veel mensen als een wonder. Deze technieken helpen je tot rust te komen en zodat je volledig ontspannen kan. In onze snelle samenleving kunnen veel mensen dit wel gebruiken. Door stress en een bepaalde druk die mensen steeds voelen gaan ze verkeerd ademhalen. Dit wordt ook wel periodiek ademhalen genoemd, omdat je onrustig en slecht adem begint te halen. Door verkeerd te ademen kan je nog meer stress krijgen. Om bepaalde technieken te leren met ademen kan je deze stress verminderen en kan je, je lichaam de rust leren terug te vinden. Hieronder lees je meer over deze technieken. Lees dus snel verder!

Wat voor ademhalingstechnieken zijn er

Er zijn meer dan één of twee ademhalingstechnieken. Zo heb je bijvoorbeeld de Buteyko methode, deze methode leert je zo plat mogelijk te ademen en niet te diep. Dit zou het lichaam trainen om niet te hyperventileren. Verder heb je ook de Pranayama ademhalingstechniek, deze techniek is afkomstig van yoga. Je kan ook kiezen voor de Wim Hofman methode, deze zou je immuunsysteem versterken en ziektes tegen gaan. Dit zijn een enkele in de talloze andere ademhalingstechnieken. Het verschilt per individu welke ademhalingstechniek het beste bij hem of haar past. Dit is iets wat je ontdekt door een of meerdere te proberen.

Is anders leren ademen moeilijk?

Bepaalde ademhaling technieken kunnen moeilijk te leren zijn en kunnen even duren voor je ze echt onder de knie hebt. Moeilijk is ook vrij relatief, maar je leert jezelf beter op je ademhaling te letten. Dit kan even duren voor het op een natuurlijke manier gaat. Na een aantal keren de ademhaling technieken te hebben gedaan kan je al verschil merken.

https://buteyko-limburg.nl/ademhalingstechnieken/