Foto Willem
Arts / Photography

Behandel ontevreden klanten met zorg

Als ondernemer ben je heel zuinig op je klanten, als het goed is. Ze zijn de reden dat je bestaat en zorgen ervoor geld in het laadje. Zonder klanten geen bedrijf. Omdat de klant waardevol is wordt deze vaak ook behandeld als een koning. Zo worden er aanpassingen gedaan naar de specifieke wensen van de klant. Alles om hem of haar zo tevreden mogelijk te stellen. Helaas gaat er toch nog weleens iets mis, dit is vervelend, maar niet onoverkomelijk. Zolang het aantal ontevreden klanten beperkt blijft is er nog niks aan de hand. Maar het is wel zaak dat je die ontevreden klanten zo snel mogelijk weer blij maakt.

Wat je vooral niet moet doen als bedrijf is de klant doorsturen naar één of ander klachtenformulier dat ingevuld kan worden. Hier heeft niemand zin in en een boze klant al helemaal niet. Hij of zij wilt gewoon te woord gestaan worden zodat de frustraties kunnen worden geuit. Laat de klant dan ook nooit te lang aan de lijn hangen, dat maakt het over het algemeen niet veel beter.

In ieder geval is het dus belangrijk dat de klant te woord wordt gestaan. Het liefst door een begripvol iemand die mee kan leven met de klant. Zelfs al vinden jullie dat de klant ongelijk heeft. Een professionele antwoordservice inhuren kan dan een optie zijn. Deze mensen zijn gespecialiseerd in het afhandelen van telefoontjes en dan natuurlijk ook klachten. Zo hoef je je als ondernemer geen zorgen meer te maken. Je hebt de garantie dat de telefoon altijd wordt opgenomen en dat er bovendien iemand opneemt die erg veel ervaring heeft. Misschien wel beter dan die nog niet zo ervaren medewerkers of stagiairs die je in dienst hebt. Het bedrijf bizziphone.com heeft zeer scherpe tarieven, dus dat is zeker een overweging waard.

http://bizziphone.com